DRILL Project Management Outsourcing
Produkt DRILL Project Management Outsourcing ponúka komplexné zaistenie všetkých služieb projektovej kancelárie, vedenie a riadenie komerčných i infraštruktúrnych a projektov v spoločnosti vlastnými odborníkmi podľa medzinárodných štandardov (najmä PRINCE 2, ASAP, PMI alebo IPMA ). Jedná sa o ďalšiu z podporných činností, pre ktorú nemusí byť vždy efektívne udržovať stály vlastný team programových a projektových manažérov.
Dôvodov, prečo je outsourcing projektového riadenie stále vyhľadávanejšou alternatívou je niekoľko:
- Na rozdiel od pravidelných činností spoločnosti sú projekty vždy jedinečné aktivity s presne definovaným cieľom napr. vyvinutie nového produktu a jeho uvedenie na trh či implementácia novej technológie, ktorá obvykle vyžaduje špecifické znalosti, schopnosti a skúsenosti. Je to práve táto jedinečnosť, pre ktorú je ekonomicky neodôvodniteľné a často krát i nemožné udržiavať stály vlastný team projektových manažérov a ďalších odborníkov, pre ktorých nie je, mimo vlastný projekt, využitie.
- Okrem ekonomických hľadísk je tu i hľadisko odborné. Odborné znalosti projektového manažéra a jeho schopnosť doručiť projekt v požadovanej kvalite, v rámci rozpočtu a danom čase vychádza z jeho skúseností získaných pracou na celom rade projektov v danom odbore. To je schopnosť, ktorá sa obvykle nedá získať v prostredí jednej spoločnosti . Projektový manažér tak nevyhnutne prichádza o časť svojej odbornosti, stráca kontakt s vývojom technológií a metodík a najmä prichádza o skúsenosti z implementácie projektov v prostrediach rôznych spoločností, teamov a firemných kultúr. Dôsledkom je buď čiastočná strata kvalifikácie, a teda i pokles hodnoty, ktorú taký projektový manažér pre spoločnosť predstavuje alebo jeho demotivácia a vyhľadanie inej príležitosti pre profesijný rozvoj.
- Ďalším dôvodom vzrastajúceho dopytu po externých projektových manažéroch je potreba ich neustáleho odborného vzdelávania, ktoré musí odrážať technologický rozvoj v danej oblasti, „best practice“ v projektových postupoch a metodikách a zdieľaní skúseností s ostatnými odborníkmi v odbore. Každý projekt, vzhľadom na svoju jedinečnosť, poskytuje omnoho viac príležitostí k omylom a chybám, než pravidelná rutinná činnosť. Pravidelný kontakt s ostatnými projektovými manažérmi, účasť na odborných konferenciách a členstvo v profesijných asociáciách tak poskytuje dostatok príležitostí poučiť sa z neúspechov iných. Profesijný rozvoj projektového manažéra je teda časovo i finančne náročný a pre mnoho spoločností je neodôvodniteľný u zamestnanca, ktorý je využitý len na jednu špecifickú činnosť.
Poskytujeme Vám jednak služby externej projektovej kancelárie, a jednak skúsený team jednotlivých projektových manažérov so skúsenosťami v riadení rozsiahlych projektov v najrôznejších oblastiach vrátane informačných technológií, telekomunikácií, štátnej správy, bankovníctva a výroby. Naši projektoví manažéri majú medzinárodne uznávanú kvalifikáciu vrátane certifikátu PMI Project Management Professional.
V rámci administrácie a riadenia projektového portfólia zaisťujeme, aby všetky projekty zodpovedali stratégii spoločnosti , aby ich efektívnosť bola vyhodnotená finančnou štúdiou, aby všetky zdroje na projekty boli vynaložené v súlade s prioritami spoločnosti a aby sa služba či produkt dostali na trh v správny čas.
Patrí sem najmä:
- Centrálna registrácia a vedenie evidencie všetkých programov a projektov spoločnosti .
- Pomoc pri definovaní priorít jednotlivých programov a projektov.
- Vzájomná koordinácia a sledovanie finančných a ľudských zdrojov potrebných pre úspešné dokončenie projektov a spustenie služby či produktu.
- Evidovanie celej projektovej dokumentácie, sledovanie a reportovanie statusu jednotlivých projektov.
- Riešenie zdrojových, časových a komunikačných konfliktov v portfóliu.
V rámci vedenia programov a projektov ponúkame zabezpečenie nasledujúcich služieb:
- Definovanie stratégie, účelu, cieľa a rozsahu projektu a jeho väzby na celkovú stratégiu spoločnosti.
- Vypracovanie harmonogramu projektu a detailného projektového plánu, ktorý zodpovedá Vašim požiadavkám a odráža plán vyťaženia zdrojov projektu.
- Vypracovanie rozpočtu projektu, štúdie realizovateľnosti (feasibility study) a finančnej štúdie (business case).
- Vypracovanie plánu realizácie projektu, ktorý vychádza z harmonogramu projektu, definovaných míľnikov projektu a mapy kritickej cesty.
- Vypracovanie plánu riadenia rizík.
- Definovanie postupov a procedúr pre riadenie a kontrolu projektu.
- Vypracovaní projektovej štruktúry a projektovej organizácie, zostavenie projektového teamu a riadiaceho výboru projektu.
- Prevádzkové a finančné riadenie v priebehu celého životného cyklu programov a projektov. Sledovanie harmonogramu projektu, kontrola pokroku projektu, verifikácia odchýlok proti projektovému plánu.
- Riadenie zmluvných vzťahov, vyjednávanie s dodávateľmi, procurement.
- Vedenie a pravidelná aktualizácia projektovej dokumentácie.
- Riadenie komunikácie na projekte smerom ku všetkým zúčastneným stranám, vybudovanie a údržba informačného systému projektu.
- Priebežné riadenie projektových rizík.
- Quality management.
- Vedenie riadení zmien.
- Vyhodnotení úspešnosti projektu po dokončení a postimplementačná analýza.
Chcete sa dozvedieť viac?
Radi Vám odpovieme na všetky otázky. Vyplňte prosím aj Vaše kontaktné údaje.
Položky označené hviezdičkou (*) je nutné vyplniť.
Je nutné vyplniť aspoň jedno z polí Email a Telefón.