DRILL Manažérske zručnosti
Manažéri na všetkých úrovniach riadenia sú hlavnými nositeľmi produktivity práce a konkurenčnej schopnosti každej spoločnosti. Na ich práci závisí výkon všetkých ostatných zamestnancov. Manažéri v dnešnej dobe musia čeliť rýchlemu tempu zmien. Zdokonalené technológie umožňujú predstaviť a uviesť na trh nové produkty a myšlienky stále rýchlejšie, čo ovplyvňuje postavenie manažéra v podniku. Manažéri sa teda neustále musia učiť a musia zlepšovať svoje vedomosti a schopnosti, aby udržali podnik na trhu, musia sledovať externé sily, napr. priania a potreby zákazníkov, zmeny v konkurencii, ale tiež musia efektívne viesť svojich podriadených a spoločne s nimi sa usilovať o dosiahnutie podnikových cieľov. Vzdelávaniu a rozvoju manažérov je teda nutné venovať mimoriadnu pozornosť.
Spoločnosť DRILL Vám ponúka celú škálu vzdelávacích programov pre manažérov na všetkých úrovniach riadenia, ktoré prispôsobíme konkrétnym cieľovým skupinám manažérov a požiadavkám Vašej spoločnosti.
Efektívna práca v tíme
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený všetkým, ktorí sa podieľajú na tímovej práci a usilujú o zvýšenie jej efektívnosti.
Cieľ:
Rozvinúť individuálne schopnosti a zručnosti účastníkov, ktoré sú potrebné pre efektívnu tímovú prácu v konkrétnych podmienkach spoločnosti. Schopnosť aplikovať získané zručnosti v každodennej praxi účastníkov. Absolvovanie intenzívneho vzdelávacieho programu účastníkom umožní:
- Osviežiť si zásady tímovej práce.
- Účinne komunikovať a riešiť konkrétne situácie v tíme.
- Osvojiť si techniky kreatívneho riešenia v tíme.
- Uvedomiť si svoju rolu v tíme a efektívne komunikovať s ostatnými členmi tímu.
- Nájsť priestor pre ďalší rozvoj tímovej práce.
Obsah:
- Skúsenosti účastníkov s prácou v tíme.
- Charakteristika efektívnych tímov.
- Základné etapy budovania tímu a správanie členov v jednotlivých etapách.
- Belbinovy tímové roly.
- Tímová práca v konkrétnych podmienkach – výber a motivácia členov tímu.
- Synergický efekt.
- Neformálna štruktúra skupiny.
- Riešenie rôznych situácií v tíme a rozhodovanie (Úloha – tím – jednotlivec, individualisti tímu).
- Možné príčiny neúspechu tímu.
- Akčný plán na zvýšenie efektivity konkrétneho tímu.
Efektívne vedenie porád
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený všetkým, ktorí chcú vedieť efektívne viesť poradu.
Cieľ:
Rozvinúť individuálne schopnosti a zručnosti účastníkov, ktoré sú potrebné na efektívne vedenie porád. Schopnosť aplikovať získané zručnosti v každodennej praxi účastníkov. Absolvovanie intenzívneho vzdelávacieho programu účastníkom umožní:
- Dobrou prípravou a organizáciou čo najefektívnejšie využiť čas vymedzený na po radu.
- Osvojiť si potrebné nástroje pre riadenie diskusie smerom k hľadaniu riešení.
- Zvládnuť „problémových a konfliktných“ účastníkov.
Obsah:
- Typy porád a ich ciele.
- Analýza súčasného priebehu porád – organizácia, vedenie porád a účastníci.
- Príprava porady – plán, zostavenie programu a časový harmonogram.
- Pozvánka na poradu.
- Profesionálne otvorenie.
- Ako udržať efektívny priebeh porady.
- Zásady vedenia diskusie.
- Profesionálny záver.
- Čo s rôznymi typmi účastníkov?
- Zápisy z porád a práca s nimi.
- Akčný plán na zvýšenie efektivity porád.
Financie pre nefinančných manažérov
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený majiteľom, konateľom a všetkým manažérom neekonómom, ktorí sa potrebujú zorientovať v ekonomických termínoch a získať finančný nadhľad, bez toho, aby potrebovali do hĺbky rozumieť financiám a účtovníctvu.
Cieľ:
Cieľom vzdelávacieho programu je umožniť účastníkom celkový pohľad na finančné dáta a ekonomiku podniku na základe účtovných výkazov a získať zručnosť základného finančného hodnotenia investícií. Absolvovanie intenzívneho kurzu účastníkom umožní:
- Orientovať sa v najbežnejšom slovenskom a anglickom názvosloví účtovných pojmov.
- Získať viac istoty pri komunikácii s ekonomickými pracovníkmi.
- Porozumieť súvahe a výsledovke pre potreby získania náhľadu na ekonomiku podniku.
- Interpretovať súvislosti dát z účtovných výkazov.
- Vyhodnotiť investičný projekt vhodnými ukazovateľmi.
Obsah:
- Zdroje ekonomických dát - účtovné výkazy a ich previazanosť, vzťahy medzi súvahou a výsledovkou, využiteľnosť výkazu o peňažných tokoch.
- Základné informácie z účtovných výkazov - dôležité ekonomické pojmy, finančné zdroje, peňažný tok, kapitálová štruktúra, riadenie likvidity, výpočet a interpretácia pracovného kapitálu.
- Súvaha - o čom vypovedá, čo z nej možno vyčítať, majetok a jeho zdroje, dôležité účtovné kategórie a ich vzťah, pohľadávky, záväzky, vlastné imanie, dlhy.
- Výkaz ziskov a strát - čo je podstatné vo výsledovke, hospodársky výsledok a jeho zisťovanie, náklady, výnosy, ich sledovanie a vzájomnej súvislosti.
- Hodnotenie investícií s využitím ukazovateľov rentability - ako spočítať návratnosť investícií, využitie doby návratnosti, čistej súčasnej hodnoty a vnútorného výnosového percenta.
Hodnotenie zamestnancov
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený všetkým, ktorí vykonávajú alebo zodpovedajú za hodnotenie pracovníkov.
Cieľ:
Rozvinúť individuálne schopnosti a zručnosti účastníkov, ktoré sú nevyhnutné pre objektívne hodnotenie pracovníkov a analýzu pracovného výkonu. Schopnosť aplikovať získané zručnosti v každodennej praxi účastníkov. Absolvovanie intenzívneho vzdelávacieho programu účastníkom umožní:
- Profesionálne sa pripraviť na hodnotenie pracovníkov.
- Zoznámiť sa s nástrojmi a technikami hodnotenia.
- Osvojiť si zásady vedenia hodnotiaceho pohovoru.
- Spracovať výstupy a nastaviť optimálny rozvoj pracovníka.
- Vedieť poskytovať pozitívnu a negatívnu spätnú väzbu čo najjednoduchším jazykom.
- Zvládnuť „problémových“ pracovníkov a obtiažnejšie situácie spojené s hodnotením či hraného nezáujmu.
- Riešiť možné situácie pri hodnotení, a to vrátane situácie nesúhlasu či hraného nezáujmu.
Obsah:
- Hodnotenie ako kľúčový manažérsky nástroj.
- Prínosy efektívneho hodnotenia.
- Hodnotiaci proces a jeho fázy.
- Techniky a nástroje hodnotenia.
- Nastavenie hodnotiacich kritérií.
- Podklady pre prípravu individuálnych hodnotiacich pohovorov.
- Štruktúra hodnotiaceho rozhovoru, princípy jeho vedenia a hlavné úskalia rozhovoru.
- Zapojenie podriadeného do hodnotiaceho procesu, zodpovednosť oboch strán.
- Práca so spätnou väzbou.
- Efektívne spracovanie výstupov a prepojenie rozvojových aktivít s cieľmi na ďalšie obdobie.
- Princíp systematického hodnotenia pracovníkov.
- Najčastejšie chyby hodnotenia a ako im predchádzať.
- Riešenie konfliktných situácií v priebehu hodnotenia z praxe.
Krízový management
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený predovšetkým pre krízových manažérov a vedúcich zamestnancov, ktorí sa na túto pozíciu pripravujú, projektových manažérov a členov projektových tímov.
Cieľ:
Identifikovať príznaky vznikajúcej krízy a účinne zvládnuť jej priebeh, čo najefektívnejšie a vedieť využiť vznikajúcu príležitosť.
Obsah:
- Príčiny vzniku krízových situácií a ich včasná identifikácia.
- Hodnotenie rizík a plánovanie riešení výnimočných situácií a zabezpečenie kontinuity prevádzky spoločnosti.
- Opatrenia a krízové scenáre prispievajúce k prekonávaniu a predchádzaniu krízam.
- Dynamika kríz a jej základné fázy.
- Prejavy latentné vs. akútna kríza.
- Ako krízu v jej fázach rozpoznať.
- Predchádzanie krízam.
- Riešenie kríz a hlavné zásady krízového managementu.
- Nástroje prekonávania kríz.
- Roly krízového manažéra.
- Riadenie krízovej komunikácie.
- Vytvorenie procesov krízovej komunikácie s priradenými rolami a zodpovednosťami.
- Revitalizácia spoločnosti.
Management a Leadership
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený pre všetky úrovne manažérov manažérom, ktorí potrebujú rozvinúť svoju schopnosť efektívne viesť a motivovať svojich podriadených pre dosahovanie firemných cieľov (firemná stratégia) vynikajúcich firemných výsledkov.
Cieľ:
Cieľom programu je rozvinúť individuálne schopnosti a zručnosti manažérov, ktoré sú nevyhnutné pre efektívne vedenie tímov a pre dosahovanie strategických cieľov. Schopnosť aplikovať získané zručnosti v každodennej praxi účastníkov. Absolvovanie intenzívneho vzdelávacieho programu účastníkom umožní:
- Rozvíjať strategické myslenie.
- Určovať priority a efektívne delegovať úkoly.
- Účelne využívať dostupné nástroje vedenia.
- Riadiť výkonnosť pracovníkov.
- Motivovať pracovníkov k dosahovaniu cieľov a k ďalšiemu rozvoju.
- Účinne komunikovať a riešiť obtiažne situácie z praxe.
Obsah:
Management a Leadership I.
- Úvod do managementu.
- Zdroje moci manažéra.
- Kľúčové kompetencie manažéra.
- Informácie a efektívna komunikácia.
- Strategické myslenie a organizovanie.
- Motivácia seba a ostatných na dosahovanie cieľov.
- Zlaté pravidlo delegovania a spätná väzba.
- Analýza štýlu vedenia, situačný leadership.
- Význam emočnej inteligencie pre prácu manažéra.
Management a Leadership II.
- Efektívna komunikácia a tímová práca.
- Vedenie tímov, tímová spolupráca a synergický efekt.
- Kontrola a rozhodovania.
- Princíp systematického hodnotenia.
- Riadenie výkonnosti.
- Riešenie obtiažnych situácií z praxe manažéra.
Management zmien alebo vedenie ľudí v zmene
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený manažérom stredného a vyššieho manažmentu, ktorí chcú efektívne plánovať a riadiť zmenové procesy a motivovať svojich podriadených k realizácii zmien.
Cieľ:
Cieľom vzdelávacieho programu je pochopiť proces zmeny ako príležitosť k efektívnemu dosahovaniu cieľov a zvýšenie úspešnosti a konkurencieschopnosti spoločnosti. Absolvovanie intenzívneho vzdelávacieho programu účastníkom umožní:
- Získať profesionálny náhľad na riadenie zmeny v spoločnosti.
- Osvojiť si na základe modelových situácií zručnosti efektívne riadiť zmeny v spoločnosti.
- Vedieť zostaviť tím pre implementáciu zmien.
- Ako prípadne eliminovať odpor k zmenám.
- Osvojiť si spôsob, ako a kedy zmeny komunikovať a ako si udržať svojich kľúčových zamestnancov.
Obsah:
- Definícia zmeny, projekty zmien, kritické body, dôsledky, vplyv na externé a interné prostredie.
- Zmena ako súčasť každodenného života spoločnosti.
- Vyvolanie vedomia naliehavosti uskutočniť zmenu, zostavenie koalície presadzujúcu zmenu.
- Vytvorenie vízie a stratégie.
- Komunikácia transformačnej vízie (komunikácia pred - v priebehu - po zmenách).
- Ako znižovať odpor k zmenám.
- Tvorba tímov v období zmien.
- Vedenie a komunikácia v tíme v období zmien.
- Motivácia a stabilizácia kľúčových zamestnancov.
- Monitoring zmeny a reporting výsledkov.
- Využitie výsledkov a podpora ďalších zmien.
- Zakotvenie nových prístupov do firemnej kultúry.
- Príprava a simulácia zmeny vo vlastnej spoločnosti - modelový príklad.
Manažérske rozhodovanie
Cílová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený všetkým manažérom, ktorí potrebujú zlepšiť svoje rozhodovacie schopnosti a spôsob efektívneho riešenia problémov.
Cieľ:
Cieľom programu je posilnenie rozhodovacej schopnosti kľúčových pracovníkov – decision makerov – najmä v období organizačných zmien. Osvojiť si spoľahlivé základy pre kvalitné a flexibilné rozhodovanie. Naučiť sa minimalizovať riziká plynúce z chybných rozhodnutí.
Obsah:
- Rozhodovanie – zákonitosti a faktory, ktoré ovplyvňujú proces rozhodovania.
- Techniky rozhodovania – individuálne a skupinové rozhodovanie a ich praktický nácvik.
- Pomenovanie problému.
- Identifikácia jeho príčin, reálnych a možných dopadov.
- Proces hľadania riešenia – kreatívne prístupy, nové pohľady na možnosti riešenia.
- Vytýčenie smeru a kumuláci zdrojov pre jeho riešenie.
- Nastavenie a riadenie procesu riešenia.
- Prípadové štúdie s aktuálnymi témami účastníkov z reálnej praxe.
Ovplyvňovanie pre manažérov
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je pre všetky úrovne manažérov, ktorí chcú pozitívne pôsobiť a ovplyvňovať svojich podriadených k dosiahnutiu firemných cieľov.
Cieľ:
Cieľom je, aby zamestnanci uvideli danú vec z Vášho pohľadu a aby s Vami súhlasili. Budete pôsobiť asertívne, nie negatívne, to je základ, aby ste dosiahli to, čo chcete. Dobrá vôľa a zdvorilý kontakt sa u dobré spolupráce vždy vyplatí. Ďalej zodpovieme na otázky:
- Ako zlepšiť svoje vodcovské schopnosti a osobnú dôveryhodnosť?
- Ako hovoriť plynulo a s istotou, dokonca, aj keď ste pod tlakom?
- Ako sa naučiť používať emócie rovnako ako aj takt?
- Ako viesť citlivo a konštruktívne obtiažne schôdzky?
- Ako prekonať konflikt a naučiť sa vysporiadať s problematickými situáciami?
- Ako získať od druhých informácie?
- Ako zvýšiť osobný vplyv a dôveryhodnosť?
- Ako maximalizovať svoje zručnosti vo verbálnej a neverbálnej komunikácii?
- Ako prekonať námietky, nesúhlas?
- Ako motivovať druhých k činnosti?
- Ako rozpoznať svoje silné stránky a stavať na nich?
Obsah:
- Osobný dotazník: Aká je moja vlastná metóda komunikácie?
- Úvodná diskusia v skupine: žijeme vo svete ovládanom silami presviedčania v miere väčšej, než si uvedomujeme; ako spoznať, kedy presviedčame/sme presviedčaní a ako riadiť sami seba a skutočne ovládať diskusiu. Ako vedieť identifikovať presvedčovacie taktiky ostatných a ako ich prekonať.
- Plán práce: rôzne typy ľudí a ich komunikačné metódy, ako sa prispôsobiť, aby sme boli efektívnejší.
- Empatia: 180 stupňov – ako Vám môže pomôcť rozpoznať potreby druhých a ako na nich reagovať.
- Tri C: Common interests (spoločné záujmy), Complementary interests (doplňujúce sa záujmy), Conflict (konflikt).
- Asertivita: byť asertívny používaním reči nášho tela a nášho jazyka, bez toho, aby sme pôsobili agresívne.
- Role play a techniky vytvorené pre zvýraznenie našich verbálnych a neverbálnych zručností (reč tela).
Pracovné právo v kocke
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený manažérom, ktorí sami nie sú personalisti, ale nevyhnutne musí v bežnej praxi riešiť situácie, ktoré s pracovným právom súvisí.
Cieľ:
Cieľom vzdelávacieho programu je zoznámiť účastníkov prehľadne so základnými znalosťami pracovného práva na praktických príkladoch, tak aby vedeli vedomosti uplatniť v bežnej praxi.
Obsah:
- Základy pracovnoprávnych vzťahov (čo je zakázané, čo je dovolené).
- Použitie Občianskeho zákonníka v pracovnom práve (zastupovanie zamestnávateľa, doručovanie písomností sa svedkami, prísľub zamestnania ...).
- Povinnosti zamestnancov, povinnosti vedúcich zamestnancov (vr. Základov bezpečnosti práce).
- Vznik pracovného pomeru (pracovná zmluva, skúšobná doba, doba určitá ...).
- Zmeny pracovného pomeru (prevedenie na inú prácu, preloženie, pracovné cesty).
- Skončenie pracovného pomeru v príkladoch (obtiažna ustanovenia, rozdiely medzi zlými pracovnými výsledkami a porušovaním povinností, keď možno použiť okamžité zrušenie, judikatúra ...).
- Pracovný čas, prekážky v práci, dovolenka.
- Zodpovednosť a náhrada škody.
Základy koučovania
Cieľová skupina:
Vzdelávací a rozvojový program je určený manažérom, ktorí potrebujú či chcú koučovaním ďalej rozvíjať a motivovať svojich podriadených pre dosahovanie lepších výsledkov.
Cieľ:
Rozvinúť individuálne schopnosti a zručnosti účastníkov koučovať svoj tím. Schopnosť aplikovať získané zručnosti v každodennej praxi účastníkov. Absolvovanie intenzívneho vzdelávacieho programu účastníkom umožní:
- Vytvoriť si komplexný pohľad na koučovanie ako efektívnejšiu kultúru vedenia ľudí.
- Prostredníctvom koučovacej mapy motivovať a ďalej rozvíjať kľúčových pracovníkov.
- Zvýšit profesionálne zručnosti jednotlivcov a tým aj výkonnosť celého tímu.
- Aplikovať koučovacie postupy v svojej manažérskej praxi.
Obsah:
- Koučovanie ako nová efektívnejšia kultúra vedenia.
- Definícia a účel koučovania vs. mentoring, výcvik a terapia.
- Koučovanie a motivácia.
- Hlavné predpoklady úspešného koučovania.
- Úloha a potrebné osobnostné predpoklady a schopnosti dobrého kouča.
- Fáza koučovania a Koučovacia mapa GROW.
- Efektívne otázky smerujúce k spresneniu cieľov.
- Zisťovanie reality a kreatívne hľadanie možností.
- Stanovenie cieľov a akčný plán.
- Koučovanie jednotlivcov a tímov.
- Vonkajšie a vnútorné bariéry úspešného koučovania a ako ich prekonať.
- Prínosy koučovania v manažérskej praxi.
- Parametre vzťahu kouč – klient.
- Etické základy a profesionálne štandardy koučingu.
- Meranie výsledkov koučovania.
Chcete sa dozvedieť viac?
Radi Vám odpovieme na všetky otázky. Vyplňte prosím aj Vaše kontaktné údaje.
Položky označené hviezdičkou (*) je nutné vyplniť.
Je nutné vyplniť aspoň jedno z polí Email a Telefón.